2011. április 7., csütörtök

Pillanatokról, felvételekről


Biztosan sokan hallottak már a fortepan.hu oldalról (a Nők Lapjában is ajánlotta Schäffer Erzsi). Saját meghatározásuk szerint "a Fortepan egy on-line privátfotó gyűjtemény, ahol 7927 archív fényképet böngészhet es tölthet le jó minőségben" (mellesleg "folyamatosan bővül, és szívesen fogad privát- vagy amatőr fotókat a múltból").


fotó: www.fortepan.hu

Ma egy hasonló oldalra bukkantam, amelyen Casarano, az olasz csizmasarokban megbúvó városka emlékeit gyűjtötték össze. Helyi családok, körmenetek, esküvői fotók, szüreti képek, napszámosok ebédidőben , iskolai fényképek, focicsapatok fotói, bizonyítványok abból az időből, amikor a város még "lánykorát" élte.


fotó: www.carusa.it

A fenti oldalra úgy találtam, hogy ma a játszótéren beszélgettünk a 90 éves, özvegy Francesco bácsival, aki Bari mellett lakik, csak most a fiánál töltötte a telet. Lejár napozni a játszótérre, elüldögél egy padon és sütkérezik. Elmesélte, mennyire vágyik haza. Földműveléssel töltötte az életét, most is van még egy darabka földje, de leginkább a társaság hiányzik neki: az idősek klubja, meg a téren a padok, ahol beszélgetni lehet. Eldicsekedett, hogy még tavaly is eljárt táncolni minden vasárnap, csak most fáj a térde, kezelték is. Meg akartam keresni a neten, hol lakik, de nem találtam. Helyette kaptam a nettől ajándékba a casarano-i képeket - hátha másnak is tetszenek majd.

3 megjegyzés:

  1. nagyon klassz, köszönöm, szeretem a régi fotókat

    VálaszTörlés
  2. Én is imádom őket, köszönöm, hogy megmutattad!Mennyi sok eltűnt szépség maradt ezeken a papírokon!

    VálaszTörlés
  3. köszönöm a "jó szót" kellett néhány nap mire utolért,ugyanis jelenleg nem ,vagy mostmár időszakosan, áll a rendelkezésemre internet hozzáférés ...nagyon jól esett,érdekesek ezek régi fotók....

    VálaszTörlés