2011. április 18., hétfő

Hétvégi mediterrán menü


Kicsit megint a mediterrán ízek felé kalandoztunk, nagyon szeretem ezt az ízvilágot. Pár napja fontolgattam már valami fogást a paradicsomos padlizsán főszereplésével, aztán mikor Ágninál is ezt láttam tésztafeltétként, akkor péntek estére elkészült a hajdina paradicsomos padlizsánnal.


Kilenc paradicsomot lehéjaztam, felkockáztam. Fél hagymát felaprítottam, olajon megdinszteltem, hozzáadtam egy nagy gerezd fokhagymát is apróra vágva. Hozzáöntöttem a paradicsomot, sóztam, borsoztam, adtam hozzá egy teáskanál cukrot meg ugyanannyi citromlevet. Három padlizsánt felkockáztam viszonylag kicsire, és olajban megsütöttem. A hajdinát másfélszeres vízben ételízesítővel és pici sóval megfőztem. A megfőtt paradicsomhoz hozzáadtam a padlizsánt, és pár perc alatt összefőztem.


A konyhaszekrényben leledzett még egy negyed kiló csicseriborsó, ebből sóletet terveztem eredetileg, de aztán nem akartam újra paradicsomos ételt készíteni. Akkor lépett közbe Váncsa mester, és megint az ő receptje alapján készült vasárnap a falafel. A fűszerezése kicsit más lett; azt tettem bele, ami volt itthon. Mellé langallót csináltam, mert nem volt itthon kenyér (felbujtó ismét csak Váncsa), meg szombatról maradt egy adag caciki/tzatziki, eddigre jól összeért. (Család befalta a langalló nagy részét magában, még vacsora előtt. Hétfőn reggel szóltak, hogy ne vegyek kenyeret, süssek megint langallót. Nesze nekem. Sütök.)

A falafelhez előző nap beáztattam a csicseriborsót, másnap lehéjaztam, robotgépben ledaráltam. Szintén a robotgépben összeaprítottam egy negyed hagymát két gerezd fokhagymával, hozzáadtam a csicserihez. Megszórtam őrölt köménymaggal, sóval, ételízesítővel, majorannával, kakukkfűvel, pici szerecsendióval, paprikával, borssal; adtam hozzá egy kis szódabikarbónát és egy kevés zsemlemorzsát. Olajban kisütöttem. (A kb. negyed kilónyi csicseriborsóból 17 falafelgombócunk lett, de ez méretfüggő.)



A langallóhoz nincsenek megadva a mennyiségek, én is csak szemre csináltam. A liszthez sót adtam, cukros tejben felfuttatott élesztőt meg egy pici olajat, és vaslapon (becsületes nevén platton) megsütöttem. Libazsírt kentem vón rá, de nem vót itthun, hát be kellett érjük olívaolajjal, és sóval megpergettem. (Nem mind égett így meg, de fotózásra csak ez maradt.)

3 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem az egyszerű ételeket. Sajnos nekem nincs otthon vaslapom, palacsintasütőben is megsüthetem, mit gondolsz? És egy Váncsa szakácskönyvet is be kell szerezzek, nagyon jókat főzöl belőle :-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszták azok a gombócok, a lángosod ezek szerint kapós lett!Csicseriborsót még nem használtam.

    VálaszTörlés
  3. Zsuzsa, en is egyre jobban szeretem az egyszeru eteleket, nalam ez a korral jar. :)
    Idezem Vancsat: "Ha van kemencenk, akkor abban, ennek hijan sutoben, de lehet ontottvas serpenyoben is, fenn a gazon." Szerintem nyugodtan probalkozz a palacsintasutovel. Es eskuszom, nem kapok jutalekot a kiadotol, de a Lakoma cimu konyve zsenialis es nagyon szorakoztato!

    Eva: en sem hasznaltam csicseriborsot korabban, de Sziciliaban nagyon kedvelik, es megszerettem. Itt meg csicseriborso-lisztet is lehet kapni, abbol is keszulhet sokfele finomsag. Biztosan teszek fel maskor is csicseris recepteket... :)

    VálaszTörlés