2011. június 27., hétfő

VKF 43.

Nyáron mindig kicsit visszaesett a forgalom a csokiboltban. Sokan elutaztak nyaralni, mások inkább a fagyit választották a csoki helyett. Még jó, hogy ez volt az esküvők dömpingjének időszaka, mert legalább a köszönőajándékként készült minidobozokból származó bevétel fenntartotta az üzletet. Ilyenkor kevesebb munkaórát kaptam én is, így 2007-ben a nyári időszakban másodállás után néztem. Szerencsére tudtam, kihez forduljak, mert egy ideje már csábítgattak egy házi jellegű ételeket árusító üzletbe.

A Butler's Pantry családi vállalkozásként indult Írországban 1987-ben. Mára 9 üzletük van, és további terjeszkedésre készülnek. Évről-évre számos díjat nyernek, és megjelent egy szakácskönyv is az üzletlánc alapítójának, Eileen Bergin-nek a tollából. Hálistennek pont akkoriban, amikor Fabióval összeházasodtunk, így aztán amit nem hagyott megvenni a könyvesboltban (mondván, hogy már így is túl sok szakácskönyvem van - csak egy pasi mondhat ilyen hülyeseget; bezzeg milyen lelkesen nyúlta le a Jamie Oliver-kötetet, amikor két hónapig magára kellett főznie), szóval azt szerencsére megkaptam nászajándékba a csapattól. Ennek köszönhetitek, hogy most be tudom mutatni Eileen mandulafagyiját a 43. VKF alkalmából.


Hozzávalók:

50 g cukor (én barnacukorral készítettem)2 evőkanál víz
50 g mandula (a belső héjával együtt)

A cukrot és a vizet egy serpenyőben összemelegítjük. Amikor a cukor elolvadt, beletesszük a mandulát, és keverés nélkül, csak rázogatva hagyjuk, hogy aranybarnára piruljon. Olajozott tepsibe vagy sütőpapírra borítjuk, és hagyjuk megszilárdulni, majd sodrófával apróra törjük vagy aprítógépben ledaráljuk.

4 tojás
110 g porcukor (én kristálycukorral csináltam, de az itteni nagyon finomra van darálva)
300 ml tejszín

A tojásfehérjéket elválasztjuk a sárgáktól, ez utóbbiakat felverjük, aztán külön tálban kemény habbá verjük a fehérjéket, majd kanalanként hozzákeverjük a cukrot. Végül hozzáadjuk a felvert cukros fehérjéhez a tojássárgákat és a tejszínt. Két órára mélyhűtőbe tesszük, majd hozzákeverjük a mandulát, és újrahűtjük, amíg szükséges.




Azóta készült nálunk kávés, sima tejszínes és szamócás változat is, de tényleg talán a mandulás a legfinomabb...

4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, az a cukorka francia drazsé? A mandulának nagyon finom ízvilága van, elkébzelem milyen finom lehet!

    VálaszTörlés
  2. "csak egy pasi mondhat ilyen hülyeséget" - bólogatok. Ötletből sosem elég.

    A franciadrazsé - hála a magyar boltnak - az én dekorálásaim során is nagy szerepet kap :-) Cukorvirág közepeként kiváló!

    VálaszTörlés
  3. Milyen furák vagyunk, én is a francia drazsét vettem először észre, aztán azt, hogy ugyanolyan csésze alátétem van, mint amin a fagyi van :-P A kolléganőm tegnap előtt jött vissza Olaszországból, egy olasz főzős újság nyári kiadását kaptam tőle ajándékba. És nem csak az ajándék miatt, vagy az ötletek miatt örültem neki, hanem mert a szemet gyönyörködtető is :-)

    VálaszTörlés
  4. Eva, igen, franciadrazset hasznaltam a disziteshez, latogatoba erkezo baratnom hozta.

    kisrumpf, szeretettel udvozollek itt! Milyen jo otlet cukorvirag kozepekent a franciadrazse - van nalad kep rola?

    Zsuzsa, nekem lassan mar csak a cseszealjaim maradnak a keszletbol, a gyerek irdatlan sebesseggel pusztitja a cseszeket :D Nekem is van par olasz fozos ujsagom, tenyleg szepek a kepek benne; kedvencem a csokis kulonszam! :D

    VálaszTörlés