2011. június 23., csütörtök

Cukkinigulyás


Olvasgatom a szicíliai könyvet, benne a recepteket. Főznek benne lépten-nyomon. Van néhány recept, ami ugyanazokból az alapanyagokból más-más jellegű fogásokat ír le. Tegnap ezek ihlették a cukkinigulyást. (Fűszerpaprika ugyan nincs benne, de ettől jobb nevet hirtelen nem találtam neki.)

Hozzávalók:

hagyma
fokhagyma
krumpli
cukkini
paradicsom
édeskömény
hús
só, bors, olívaolaj

Mennyiségeket nem írtam, mert szerintem nyugodtan variálhatók.

Két hagymát félfőre vágtam, bőséges olívaolajban megdinszteltem, hozzáaprítottam négy gerezd fokhagymát. Egy kis pörköltnek való marhahús volt itthon, vagy 30 deka, azt kicsire kockázva hozzáadtam a hagymához. Ezen a ponton eltűnődtem, egyem-e meg így, ahogy van. Az illata meggyőző volt, de a többiek is számítottak a vacsorára. Hozzávágtam apróra kockázva négy krumplit, négy cukkinit, hét-nyolc paradicsomot, egy öklömnyi édesköménygumót. Ez utóbbitól nagyon kellemes ízt kap, de kimaradhat, vagy helyette paprikával is finom lehet. Sóztam, borsoztam, kakukkfüvet és majorannát adtam hozzá, aztán vagy fél órán át főztem kis lángon. Jobb, mint ahogy kinéz.

Megyek tovább olvasni...

1 megjegyzés:

  1. Guszta lett , nincs azzal baj és biztos nagyon finom , hiszen a hozzávalók is ízletesek! Olvassál csak tovább és jegyezd csak le:-))

    VálaszTörlés