2012. április 13., péntek

A tánc folytatódik

Az ünnepek mindig változást hoznak a táncház "életében". Karácsonykor átköltöztem, az utcánkban találtam egy termet, amit kibérelhettem. Nagyon lelkes, de parányi csoportra találtam. Februárban kezdtünk. Hol influenzajárvány tizedelte a résztvevőket, hol a Bálint-nap miatt nem jöttek sokan.

Volt azonban két hölgy, aki egyetlen alkalomról sem hiányzott. Laura hatvan éves, olyan iróniával, hogy néha táncolni sem tudtunk a nevetéstől. Graziella hetven éves, hihetetlen kitartással. Sokat bajlódott a lépésekkel, de minél nagyobb akadályokba ütközött, annál nagyobbra nőtt az elszántsága, és újra meg újra kezdte elölről. Március végén már volt kedvenc tánca, amit kellően elsajátított ahhoz, hogy kezdeti görcsös tartása ellazuljon. Mindketten nagy lelkesedéssel öltöttek magukra szoknyát és élvezték a nőies megjelenést a tánc során. Leginkább a görög táncokat kedvelték, főként ezeket táncoltuk.

Március végére kiderült, hogy nem fogom tudni fizetni a termet ilyen alacsony látogatottság mellett. Az első áprilisi alkalomra úgy mentem, hogy ha megint kevesen leszünk, bejelentem, az aznapi lesz az utolsó táncház. 

Ketten vártak rám az épület előtt. Laura azt mondta:
- Csak a magnót hoztam le, hogy tudjatok táncolni, mert szörnyen náthás vagyok.
Graziella így felelt:
- Én meg csak azért jöttem, hogy nézzem, ahogy táncoltok, mert nagyon fáj a térdem.
Bár aznap este egyetlen tánclépés nélkül fejeztem be a keddi táncházak tartását, boldogabban mentem haza, mintha harmincan jártak volna hozzám.

***

De mint mondtam, az ünnepek változást hoznak. Húsvétkor felhívtak, akiktől a termet béreltem, hogy megpróbálnak valamilyen megoldást találni, hogy folytathassam a táncházat. Másnap pedig a milánói magyarok baráti köre keresett meg, velük májusban fogok moldvait táncolni (gyönyörű plakátot is készítettek...)

Tehát a tánc folytatódik. És tanítás közben mennyi mindent tanulok...

 

4 megjegyzés:

  1. Jaj, de szuper! És nem csak azért mert tanítasz, táncoltok...hanem mert a magyarok is közelebb kerülnek a gyökereinkhez!

    VálaszTörlés
  2. Ha ott élnék elmennék hozzád táncolni!Örülök, hogy ilyen szépen kerülnek a helyére a dolgok! Apró örömök: tanév végén a gyerekek nekünk is szoktak hozni virágot. Eszter nem hozott, nem jutott eszébe, de elém penderül, Anikó néni én nem hoztam virágot, de nagyon szeretem az Anikó nénit! Évtizedek távlatából egy virágcsokor hozójára sem emlékszem, de az ő szavai máig kísérnek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem, összejön a csoport és olaszoknak is fogtok majd táncolni, mert gyönyörűek a táncaink. És ha valamit érdemes megismertetni velük, akiknek csodás kultúrájuk van mindenféle téren, akkor az a magyar népzene és tánc! :)
      (Asszem délután megnézem valamelyik kedvenc táncos filmemet. :) )

      Törlés
  3. Ez nagyon jó hír !Folytatódjon a tánc...mindenki kedvtelésére....

    VálaszTörlés