2013. szeptember 3., kedd

Kanyarban

Lucy Maud Montgomery Annája óta tudjuk, az úton olykor jön egy kanyar. Izgalmas, várakozással teli időszak ez; már látszik, ahogy eltér az út, közeleg a változás, de még nem látjuk, mi van a kanyar mögött. Vajon mit találunk majd? Aranyerdőt, kristálypalotát, düledező viskót, útonállókat, jótündért, kincset?

Lassan három éve lakunk Baggióban. A kislányunk itt kezdett óvódába járni, megtanult olaszul. Mostanra teljesen befogadott minket a helyi közösség, írhatom bátran, megszerettek bennünket. Én itt váltam meseolvasóvá (nem mondom, hogy mesemondó, mert nem fejből mesélek). A mesék révén barátokat szereztem, felolvashattam sok nép teremtéstörténetét a kistemplomban orgonaszó mellett, taníthattam moldvai és görög körtáncokat, járhattam méhésztanfolyamra. Ajándékba kaptam egy csodás női csapatot, a meditációs csoportunkat; olyan társaságot, amilyenre mindig vágyakoztam. December végén pedig érkezik hozzánk valaki, akit várva várunk; Idának hívják.

Most, hogy mindez a jó körülvesz minket, elmegyünk innen. Még nem tudjuk biztosan, hová, még nem tudjuk biztosan, mikor, de hamarosan, nagyon hamar. Elindulunk az álmaink után, mert van egy régi közös álmunk egy házról, erdőről és a mélyén rejlő sok titokról. Csak még egy kitérőt kell tennünk, mielőtt elérnénk az álmunkat. Most ennek vágunk neki. A kanyar már látszik, csak még az nem, ami mögötte van.


12 megjegyzés:

  1. Izgalmas!
    Talán eztán kisseb lukakkal mesélhetnél minderről. Örömmel venném.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, Thea, majd igyekszem. :) Szeretettel ölellek benneteket.

      Törlés
    2. Lám, hányan felsorakoztunk a kívánsággal: gyere és mesélj gyakrabban!

      Milyen kedves szavak!
      Csak viszonozni tudom. :-)

      Törlés
    3. Meg is lepődtem (kellemesen), hogy ennyien írtatok; köszönöm mindenkinek!

      Törlés
  2. Nem tudtam, mi hiányzik nekem, míg most nem láttam, hogy írtál. Írj gyakrabban, mert annyira szép, annyira egyedi. Jó elindulást, jó megérkezést!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, Márta, szívből köszönöm! Tőled ilyet olvasni mindennel felér! Továbbra is járok hozzád melegedni...

      Törlés
  3. Úgy tűnik, ez az esztendő többünknek is mesékkel, álmokkal, várakozással kísért vándorúttá változott... Jó utazást, jótündéreket és szerencsét kívánok! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, duende, és neked is további jó vándorlást kívánok!

      Törlés
  4. Végre jelentkeztél! Minden jót kívánok az utatokon. Tudom téged érdekel, megjelent Pápes Éva: Királylányok, tündérek, boszorkányok c. meseelemzéses könyve.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, nagyon szépen köszönöm, Holdgyöngy! Már meg is rendeltem, alig várom, hogy olvashassam! Szeretettel ölellek!

      Törlés
  5. nagyon szorítok nektek/értetek,és sok sikert kívánok, (Idához is:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, Katalin, itt is, és a leveled is!

      Törlés